Wednesday, March 25, 2009

the sun shine again.....

satu kejadian da blaku baru2 ni dan hal ni btol2 menggugat jiwa aku yg sukakan kedamaian ni *worldpeace*.....byk tol konflik yg timbul antara ktorg, bnda ni xkn jd truk klu masing2 dpt memahami situasi semua pihak. sblm berlaku hal ni, aku x rasa pape sgt pn dgn empati, mksud aku jz bangga dengan nama group ni dan x lbey dri tu pn. tp bila ktorg bergaduh, semua msm muka, klu jmpa xtw nk tegur or x, dlm diri masing2 ada prasangka antara satu sama lain..aku rasa x best, x sedap hati, sedih,kecewa...nk sgt semua jadi mcm dulu. bergurau, ketawa sama2.....barulah aku sedar betapa aku hargai dorg sebenarnya walaupun ada lagi classmate yg aku x pnh berckp lbih dr 5 ayat dgn dorg...( sbb aku ni pemalu...hehe). tkut aku nk bygkn klu kami berpecah..

tp aku pjuk hati sndiri, kwn2 yg lain pn gtw bnda yg sama, ada hikmah disebaliknya. aku percaya semua akan jd okay balik. xde lg yg akan bermasam muka dan menaruh prasangka terhadap rakan sendiri. masa ni baru aku sedar betapa aku hargai kehadiran dorg dlm hdup aku, mungkin ni hikmahnya bg diri aku..sedar bila da nk hlg sesuatu, aku hrp x terlmbt lg.....aku xnk rasa mnyesal lg...

ckp psl menyesal, da byk kali aku rasa bnda nie..pernah menyesal kerana kehilangan sesorang, pernah menyesal kerana menyakiti hati org, pernah menyesal kerana mengguris hati org yg kita syg....kita akn selalu terfikir, klu lah aku x buat mcm tu keadaan msti lain skrg nie...
aku xnk rasa mcm ni lg.......
hope that everything will be fine...

3 comments:

DaMiA BatRiSyA said...

aku dah penatt naddd

DaMiA BatRiSyA said...

akihrnye..setelahh aku mencubanya utk yang kebera kali ntah laa aku bjya jugakk..hehehehe
yea2 suka

DaMiA BatRiSyA said...

aku pelik laaa
aku nak jadi folowe ko
tapi aku tak tahu nak klik apa..tak nmpkk